marijke-inzuidoostazie.reismee.nl

Istanbul: een stad met vele gezichten!

Hallo allemaal!


Na een paar dagen van radiostilte vond ik het maar eens tijd om wat van mij te laten horen! Ik heb het de laatste dagen moeilijk gehad met het vormen van een duidelijke mening over Istanbul. Aan de ene kant is de stad zelf echt geweldig, knusse straatjes, heeeeeerlijk eten (vooral de toetjes, daarover laten meer

Tongue Out
) en mooie bezienswaardigheden. Maar echt waar, de inwoners.. Met name in het niet toeristische Aziatische gedeelte waar ik verblijf word je echt overal nagestaard/weggekeken (of zelfs achtervolgt als je pech hebt) en buitenlander naar je geroepen, je voelt je hier nu niet bepaald welkom. Maar goed, ik probeer me hier maar niet te veel van aan te trekken, het zal er wel bijhoren!


Maar laten we positief blijven, de stad zelf is echt de moeite waard! En dan niet alleen de typische toeristische dingen (Aya Sofia, Blauw Moskee ed) maar juist de minder bekende dingen vind ik het leukste. Met name het wijkje waar ik logeer heeft smalle straatjes met leuke cafeetjes en restaurantjes, zonder toeristen en verkopers die je spammen. Ik realiseer me dat dat ik tegenstelling is met wat ik hierboven zei haha, daarom is een mening vormen over deze stad juist zo lastig!


Tsja, wat kan ik nog meer over mijn verblijf vertellen. Ooh! De eerste dag ben ik samen met Doro naar een echte Turkse hamam geweest. Niet eentje in een toeristisch gebied waar ze veeeeel geld vragen maar eentje ver weggestopt in een super conservatief Turkse wijk. Het was even zoeken en het was in het begin nogal awkward omdat we echt geen idee hadden hoe het werkte (en het Turkse mevrouwtje ons een verkleedhokje in duwde en verder niks zei xd) maar het was uiteindelijk echt heeeel erg ontspannend. Het meest grappige was nog dat toen wij weggingen twee giechelende buitenlandse meisjes binnenkwamen, heeel herkenbaar, wij waren in ieder geval niet de enige die geen idee hadden wat we aan het doen waren

Innocent

Ik denk dat Istanbul een stad is waar iedereen wel kan doen wat hij of zij leuk vindt! Of je nu van cultuur houdt of van uren slenteren door smalle straatjes en veel nieuw eten/drinken ontdekken (zoals ik!). Over eten gesproken, het is echt zooooooooooo lekker! Van durum (wat totaal niet lijkt op het pakje van knorr

Tongue Out
) tot gepofte aardappel gevult met wat je ook maar vult. En het aller aller aller aller belangrijkste: de TOETJES!
Laughing
Ze zijn er hier echt gek op! Vandaag bijvoorbeeld een wafel gegeten waarop je alles kon gooien wat je maar wou (veeeel chocolade, banaan, nootjes noem maar op). Echt geweldig, ik zou hier echt alleen al terugkomen voor de toetjes haha. En ooh, last but not least, vergeet de Chai niet! Is gewoon zwarte thee, maar ze zetten het op een speciale manier waardoor het heel anders smaakt, echt heel lekker! Koffie drinken ze hier helaas niet echt, maar gelukkig is de starbucks heeeel goedkoop (lees nog geen 2,5 euro voor een medium cappuchino).

Maar oke, nu is het echt klaar. Morgen mijn laaste dag hier en dan gaat het echt gebeuren: vliegen naar Bangkok

Cool
Ik heb er echt zoooooo veel zin in, een beetje spannend is het natuurlijk wel maar ik kan echt niet wachten om te gaan haha!

See you!

Reacties

Reacties

Trudy de Bruin

Hoi Marijke, een leuk bericht. Gezellig dat je ons vast op de hoogte houdt. Misschien moeten we ook maar een keer naar Istanboel. Maar dan in een hotel in de toeristenwijk;)

Voor morgen wens ik je een goede vlucht en een heel mooie tijd in Bangkok! See you..........

Marijke

Haha dat is een goed idee! Maar dan moet je de Aziatische kant zeker niet vergeten ;)

Marjon

Zeker leuk om al wat te horen. Ik snap wel dat het lastig is om een mening over Istanbul te vormen. Ik vind dat je het prima beschrijft! Zelf ben ik in 89 daar geweest met een jongeren groepreis, lang geleden, maar herinner mij ook wel grote tegenstellingen. Hele goede vlucht morgen en ben benieuwd naar je Bangkok avonturen! Groetjes Marjon

Herman

Hey Marijke, leuk dat je begonnen bent met schrijven en boeiend om te lezen hoe het istanbul vergaan is. Nu gaat het avontuur beginnen hoop dat je leuke ervaringen op doet en die met ons deelt wens je heel veel plezier en hou ons op de hoogte. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!