marijke-inzuidoostazie.reismee.nl

Laos! Croissants & Tubing

Hello allemaal,

Hier weer een update uit het Verre Oosten! Sinds alweer een week ben ik in Laos. Maar! Ik zal beginnen bij het begin :)

Na Koh Kood ben ik samen met een heeeeel erg aardig Nederlands meisje naar het kleine eilandje Koh Mak vertrokken. Na een half uur op de speedboot zijn we direct naar het eerste strand resort gelopen en hebben we voor 12,50 een bungalow aan t strand gescoord. We dachten dat we het heel goed voor mekaar hadden.. Wakker worden met het geruis van de zee op de achtergrond, direct aan het strand... Tot we twee dagen later allebei onze benen heeeeel erg begonnen te jeuken: bedbugs. Het moest ook een keer gebeuren haha, maar geen paniek, wat anti-jeuk poeder erop en na ongeveer een dag waren we allebei wel van de ergste jeuk af. Koh Mak was na Koh Kood een lichte teleurstelling dus daarom zijn we maar direct doorgegaan naar Koh Chang. Ja, goed onthouden, daar ben ik inderdaad al eerder geweest. Maar deze keer ben ik er wel uitgegaan haha. En wat was het leuk! Danielle kende er al veel mensen dus de goedkoopste deals waren zo gevonden, geen details verder

Innocent
Na vier nachten was ik er wel weer klaar mee en hebben we afscheid van elkaar genomen, ik ging door naar Bangkok! Ondertussen had ik namelijk nog steeds geen telefoon, camera, tas etc haha dus die moest ik daar nog even kopen. In 1 dag ben ik kris kras door Bangkok gerend om alles te kopen maar het is me gelukt! Lang leve de H&M haha!

Maar.. Mijn visum stond op het punt van verlopen. Dus na heeeeel lang nadenken (meh, of ook niet) ben ik op de nachttrein naar Laos gestapt. Na 14 uur opgepropt te hebben gelegen in een slaapcabine (wanneer gaan die Aziaten eens rekening houden met mijn lengte?!?

Yell
) en een bumpy ride in een tuktuk kwam ik aan in de hoofstad van Laos: Vientiane! En wat een grap was dat haha. Deze stad is eerder een provinciestadje dan een 'echte' hoofdstad maar dat mocht de pret niet drukken! Als ex-Franse kolonie zijnde vond ik overal op straat bakkerijen, wijnbarretjes etc etc. Goh wat was ik na twee maanden Thailand ineens blij met de kans om op elk moment van de dag brood te eten haha. En de wijnbarretjes waren natuurlijk ook zo slecht nog niet :)

Na een paar nachten uitrusten in Vientiane besloot ik om verder te reizen. Vang Vieng was de volgende bestemming en ook dit was weer een beleving op zich haha. Vijf jaar geleden was dit namelijk de party-bestemming in Zuid-Oost Azie en dit alles dankzij het tuben. Tuben houdt in dat je met een rubberen band de rivier afgaat. Dat is het onschuldige deel haha. Belangrijk detail is dat om de zoveel minuten er weer een nieuwe bar opdoemt waar de nodige alcoholische versnaperingen worden genuttigd! Nu liep dat een paar jaar geleden volledig uit de hand, elk jaar stierven er weer 10 tot 20 mensen in de rivier. Echt bizar. Nu hebben ze de meeste barretjes weggehaald (en alle gevaarlijke glijbanen) en zijn er nog maar vier barren over. Nog steeds draait het voor de meeste mensen meer om de barretjes dan om het tuben maar het is echt iets wat je niet mag missen als je in Laos bent! Ik heb me uiteindelijk de hele middag prima vermaakt haha, de sfeer was echt geweldig :) Verder zijn hier in de omgeving veel grotten te bewonderen en kun je veel actieve excursies doen maar ik heb me beperkt tot 1 grot wegens geldredenen

Foot in Mouth
. De grot was trouwens ook weer een hele belevenis haha. We waren met acht man en op een gegeven moment was het helemaal donker en hadden we echt geen idee waar de uitgang was! En toen er allemaal kleine spinnetjes over de grond liepen was het feest helemaal compleet haha. Na een half uur klimmen en klouteren uiteindelijk toch de uitgang gevonden; de rest van de middag hebben we helemaal niks meer gedaan haha. Ik voel m'n benen nog steeds, het was in ieder geval een mooie work-out (ook niet verkeerd na twee maanden te hebben moeten leven zonder sportschool of zwembad!)

Morgen ga ik m'n reis weer verder voortzetten. Hoe en wat dat laat ik nog even in het midden, dat is voor de volgende blog :) Ciao!

Reacties

Reacties

Fendéla

Goh Marijke wat een ervaring en wat een belevenis daar in die grot, ik ging er voor geen goud in, als je al leest dat het dan helemaal donker is en de uitgang niet kan vinden! Vreselijk, maar goed jij doet dat wel top hoor. Ik wacht je volgende verhaal weer af. Ik vind het wel snel gaan, dat zal je moeder wel niet zo vinden. Bij ons heeft lang de sneeuw op de banen gelegen, en kon er niet getennist worden, balen. Maar de komende week zal het ruim boven de nul graden zijn en dan kunnen we weer, anders zouden we het klompenpad gaan lopen, wel 10 km. ook leuk. Veel plezier en tot de volgende keer. Groeten Fendéla

buurvrouw N,

Wat is het toch leuk,om op deze manier met je mee te reizen!Als je weer thuis bent,heb je alvast een begin van een soort dagboek.Tot de volgende brief!
Groetjes,
bvr N.

Marjon

Heel leuk om je reisavonturen te volgen en je foto's op facebook te zien. Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!