marijke-inzuidoostazie.reismee.nl

Home sweet home!

Ja, de titel klopt helemaal.. Ik ben weer thuis! Nu zal je denken: huh!?! Je kwam toch pas 5 mei thuis?! Klopt, maar toch zit ik nu echt bij mn ouders thuis met tafel.

Er was eens een meisje dat werkte als vrijwilliger bij een olifanten opvangtehuis. Ze zag hoe vreselijk mooi het er wel niet was, de natuur, de olifanten, alles bij elkaar... De mensen waren aardig.. En toch kon ze er niet goed aarden. Elke dag stapte ze haar bed uit en dacht ze, vandaag ga ik het hier helemaal geweldig vinden. Want, kijk om je heen! En dan het werk wat ze moest doen. Toeristen rondleiden. Elke keer dacht ze, dit werk is eigenlijk helemaal geweldig. De mensen zijn helemaal enthousiast, alle andere vrijwilligers voelen zich helemaal op hun plek en nog belangrijker: elke dag werk ik voor olifanten! Hoe gaaf is dat eigenlijk niet?!

En toch lukte het me niet. Elke dag zag ik er meer tegen op om m'n bed uit te komen en aan de slag te gaan. Elke dag werd het steeds moeilijker om enthousiast over te komen naar toeristen, vrijwilligers etc. En dan zei ik tegen mezelf: doe het dan voor de olifanten ipv voor je eigen plezier! Dit heb ik precies 1 week volgehouden. Ik was op. Zo moe. Maar ik wou niemand teleurstellen. En toch heb ik na 1 week besloten om ermee te stoppen. En wat was het lastig om het tegen alle vrijwilligers te vertellen. En wat ben ik TROTS op mezelf dat ik het toch heb gedaan! Dat ik het aan mezelf (en aan anderen) heb kunnen toegeven en weg kan.

Dus ja, wat nu haha! Het duurt nog vier weken voordat ik naar huis kan. En het geld is op! Ik had echt nog wel langer willen reizen hoor. Maar dan naar iets anders dan Zuid Oost Azië. Want begrijp me niet verkeerd, het was echt meer dan geweldig! Maar ik was wel toe aan iets anders. En laat ik nu net geen geld hebben voor een vliegticket naar Zuid-Afrika haha. Dus dan maar proberen om het vliegticket naar huis om te boeken naar, ehm, zo snel mogelijk.

En zo kon het zijn dat ik dinsdag 14 april in het vliegtuig zat. Naar Nederland. Waar ik eigenlijk ook wel vrede mee heb :) Ik heb echt een TOP tijd gehad in Thailand, Laos en Cambodja. Zoveel gave dingen meegemaakt. Zoveel mooie dingen gezien. Zoveel geleerd. En zoveel ontzettend mooie mensen ontmoet! Dat neemt niemand mij ooit af! Wel heb ik echt het gevoel alsof Azië één grote droom was haha.

En nu is het tijd om weer te aarden in Nederland. Allemaal ontzettend bedankt dat jullie elke keer weer de moeite hebben genomen om mij te volgen! En ik hoop jullie allemaal snel weer te zien, waar dat ook mag zijn :)

Liefs Marijke

Reacties

Reacties

Marja

Welkom thuis Marijke, ze zullen het vast niet erg vinden dat je er weer bent ????.. Wij hebben je verhalen met veel plezier gelezen, en deze ervaring nemen ze je nooit meer af, Heel goed dat je naar jezelf hebt geluisterd... We spreken je binnenkort wel weer.... Gr Marja

Ria

Lieve Marijke,

Ik heb al je stoere verhalen, met bewondering voor jou, gelezen. Wat jij allemaal durfde en kon en hoe je ervan genoot!

Dit laatste verhaal ontroerde mij, Marijke, en dat moet ik even kwijt..

Dank je wel voor je mooie verhalen dappere meid, en tot gauw ziens!

Liefs, Ria.

eric-paul

Welkom thuis
ik ben trots op je dat je dit in je eentje hebt gedaan.
Ik hoop je snel weer te zien.

Groetjes van mij

Trudy

Welkom thuis! fijn dat je weer heelhuids en gezond aan tafel zit. En weet je, iedereen heeft zo zijn grenzen wat betreft aanpassingsvermogen. Die van jou was waarschijnlijk gewoon bereikt. Je kunt meepraten over het verzorgen van olifanten en het rondleiden van toeristen. Wie doet je dat na?

Ik heb je verhalen met plezier gelezen. Super dat je je ervaringen met ons hebt gedeeld. En veel succes met het aarden in Nederland en aan de Vossenhoek. Zal best wel wennen zijn ;)

Tot ziens!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!